19.11.13

The X.

Hey guys and girl!
Så er det i dag, at krydset er blevet sat! For mig har det være en svær beslutning, hvem jeg ville vælge at stemme på, men en ting har jeg dog hele tiden været sikker på; jeg skulle stemme.
At stemme og få sin mening frem er noget af det vigtigste i et demokratisk samfund, og det er også derfor, at Kommunal valget og Regional valget 2013 er blevet oplyst så meget. Jeg har specielt lagt mærke til Fynbussernes reklamer.
Jeg har jo sat mit kryds og håber virkelig også, at I har gjort de samme. At stemme er den eneste måde, man kan bidrage til samfundet og gøre det bedre, hvis der er noget, man er utilfreds med. Man kan i hvert fald håbe på, at det bliver bedre. Anyway jeg synes, det er super vigtigt at få stemt, det en lille oplevelse, som er vigtig senere i livet.

Torsdag d. 14/11 var MitAftryk ude på Mulernes Legatskole, der hvor jeg i gymnasiet. De komme og gav elever med stemmeret mulighed for at brevstemme og i forbindelse med det, kunne man få badges. Så her ser I lige et par stykker som jeg valgte. Jeg fik dem på trods af, at jeg ikke stemte den dag, men kun hvis jeg lovede, at jeg ville stemme. Og selvfølgelig har jeg stemt. Men nu til de runde og gule:




Jeg håber, I har haft en dejlig valgdag eller bare en dejlig dag, hvis I endnu ikke kan stemme. Fortæl gerne om, jeres oplevelser med at stemme I kommentarene.
Kys!

//I just voted today! I think it is important to vote, because you can have influence on the society. And by voting and 'speaking up' I feel that you are allowed to say somthing in the society sucks. But if you don't try to make it better by e.g. voting, then you kind of just don't have right to do it, because you don't involve yourself in the society. Anyway I hope you will vote for your elections, because every vote counts! It is YOUR voice in the soceity. I also hope you have had a great day! Kiss//

2 kommentarer:

  1. Jeg fylder 18 m 10 dage, så jeg kunne lige præcis ikke nå at stemme. Øv øv.

    trendniq.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor ærgerligt. Så må du bare glæde dig til næste valg ;)

      Slet